Mida teha, kui kaup on puudusega või ei vasta lepingutingimustele?
Millise aja jooksul võib esitada kaebuse kauba puuduse või selle mittevastavuse kohta?
Kui olete eraisik ehk tarbija, võite esitada kaebuse kauba puuduse või nõuetele mittevastavuse kohta 24 kuu jooksul alates kauba kättesaamise kuupäevast, kui kaupa kasutatakse kodumajapidamises ehk eesmärgil, mis ei seondu Teie iseseisva majandus- või kutsetegevusega.
Kui olete juriidiline isik või füüsilisest isikust ettevõtja (FIE), võite esitada kaebuse kauba puuduse või nõuetele mittevastavuse kohta 12 kuu jooksul alates kauba kättesaamise kuupäevast, kui kaupa kasutatakse majandus- ja kutsetegevuseks ning toode on selleks ette nähtud, välja arvatud juhul, kui ostu tõendavates dokumentides on märgitud teine tähtaeg.
Kus saab esitada kaebust kauba puuduse või nõuetele mittevastavuse kohta?
Kaebuse kauba puuduse või nõuetele mittevastavuse kohta võib esitada igas DEPO Eesti kaupluses või tootja määratud teeninduskeskuses, võttes kaasa ostu tõendava dokumendi (kassatšekk või saateleht) või müügigarantii talongi, millel on märgitud kassatšeki number.
Kui toodet ei ole võimalik DEPO kauplusesse toimetada (nt kui see on paigaldatud, sisseehitatud või integreeritud), võite esitada elektroonilise kaebuse, saates probleemi kirjelduse aadressile online@depo.ee. Palume manusesse lisada ostutõend (kassatšekk või saateleht) ning kauba puudust või nõuetele mittevastavust tõendavad fotod.
Millistel tingimustel saab kauba üle anda puuduse või mittevastavuse hindamiseks?
Toode peab olema puhas ja komplektne.
Tootega peab olema kaasas ostu tõendav dokument (kassatšekk või saateleht) ning müügigarantii talong, kui see on väljastatud.
Kuidas hinnatakse toote puudust või nõuetele mittevastavust?
Kauba puudust ja/või nõuetele mittevastavust hindavad DEPO remonditeenuse või tootja teeninduskeskuse kvalifitseeritud ja kogenud spetsialistid, kes kontrollivad toote tehnilist seisukorda ja toimivust.
Milline on toote puuduse või nõuetele mittevastavuse kõrvaldamise tähtaeg?
Kui toote remondi teostab DEPO, kõrvaldatakse puudus või nõuetele mittevastavus võimalikult kiiresti kuid mitte hiljem kui 10 tööpäeva jooksul alates kauba vastuvõtmisest remondiks.
Kui tootele on märgitud muu remonditeenuse pakkuja, kõrvaldatakse puudus või nõuetele mittevastavus seaduses sätestatud tähtaja (15 kalendripäeva) jooksul.
Kui puuduse kõrvaldamiseks on vaja tellida varuosi, võib Teie nõusolekul puuduse kõrvaldamise tähtaega pikendada varuosade kohaletoimetamiseks vajaliku aja võrra.
Mis juhtub, kui toote puudust ei ole võimalik kõrvaldada?
Kui toodet ei ole võimalik parandada või selle laadi või konstruktsiooni tõttu ei saa remonti teostada, pakume Teile võimalust vahetada kaup identse või muu samaväärse toote vastu. Kui toote asendamine ei ole võimalik, tagastatakse Teile ostusumma.
Kas kauba eest saab kohe raha tagasi nõuda?
Esialgu on Teil õigus nõuda müüjalt kauba puuduse või nõuetele mittevastavuse tasuta kõrvaldamist – kas toote parandamist või selle ümbervahetamist. Kui seda ei tehta seaduses ette nähtud tähtaja jooksul, on Teil õigus nõuda ostusumma tagastamist või kauba hinna alandamist.
Millisel juhul võidakse tasuta parandamisest, ümbervahetamisest või tagasimakse tegemisest keelduda?
Kui puudus või nõuetele mittevastavus on tekkinud toote valest paigaldusest või mittesihipärasest kasutamisest.
Kui toote puudus on tingitud sellest, et toodet on püütud omavoliliselt parandada või lahti võtta.
Kui toodet on kasutatud majandus- või kutsetegevuses, milleks see ei ole ette nähtud.
Kuidas saab teavet kaebuse läbivaatamise kohta?
Kui olete esitanud kaebuse kauba puuduse või nõuetele mittevastavuse kohta DEPO kaupluses, saate meiega vajadusel ühendust võtta veebilehel https://depo.ee/ toodud kontaktandmete kaudu.
Kui olete esitanud kaebuse toote puuduse või nõuetele mittevastavuse kohta tootja määratud teeninduskeskuses, palume edasiste küsimuste korral pöörduda otse selle teeninduskeskuse poole, kuhu toote remonti andsite.
Kuidas saab teada, et kaebus toote puuduse kohta on lahendatud?
Kaebuse läbivaatamise lõpuleviimisest teatatakse Teile sobival viisil kas SMS-i, e-posti, posti või telefoni teel. Teavituse saamise viisi saate valida kaebuse esitamisel.
Kui kiiresti tuleb toode teeninduskeskusest ära viia pärast remondi või otsuse tegemist?
Toode tuleb teeninduskeskusest ära viia 14 päeva jooksul alates päevast, mil olete saanud teate (kõne, SMSi, e-kirja või kirja teel) remondi lõpetamise või otsuse tegemise kohta.
Milliseid dokumente on vaja esitada parandatud toote kättesaamiseks?
Parandatud toote kättesaamiseks tuleb esitada originaalkaebus või DEPO teade kaebuse läbivaatamise tulemuse kohta.
Kust saab parandatud toote kätte?
Pärast teate saamist kaebuse läbivaatamise kohta saate remonditud toote kätte samast DEPO kauplusest või volitatud teeninduskeskusest, kuhu Te toote esialgselt remonti andsite.